Vysoké Tatry s Majkem

13.07.2020

9. - 12.7.2020

Čtvrtek

V pondělí jsem dorazil od Neziderského jezera a ve čtvrtek už jsem vyzvedával kámoše v Rychnově nad Kněžnou a frčeli jsme spolu vstříc vrcholkům Vysokých Tater. Abychom ušetřili čas a dojeli ve čtvrtek v nějaký rozumný čas, zakoupili jsme online dálniční slovenskou známku a Kája polykal další km. Dojezd do Starého Smokovce, který byl stanoven jako výchozí bod pro naši túru, byl ve čtvrtek kolem 24.00 hod. a budíček druhý den v 7.00 hod. ráno. Díky aplikaci park4night, na kterou opravdu nemohu dát dopustit, jsme našli skvělý spot i s přírodní sprchou. No tedy ta roura z které voda tekla, přírodní nebyla, ale voda v ní ano. :-) Však také byla jako žiletky. Vedle nás parkovali akorát němečtí freecampeři v stařičkém Fordu Tourneo a jinak cajk.

Pátek

Ráno nás přivítalo slunko, takže jsme se rychle pobalili a vyrazili po žlutém značení směr Sliezsky Dom, a odtud stoupákem k Zamrznutému Kotolu, kde je rozcestí odkud jsme vyrazili na Vysokou Východnou. Po krásném výhledu v cca 2400 m.n.m. se musí zpět na rozcestí, kde jsme po modrém značení vyrazili ke Zbojnické chatě, kde následovala na chvíli relaxace. Po kafču jsme vyrazili směr Hrebienok a pěšky zpět do Starého Smokovce na náš free kempovací spot, kde jsme po grilovačce a ginu s tonikem šli totálně zmoženi spát.V minulosti (rok 2018) jsme z Hrebienoku vyrazili druhý okruh přes Téryho chatu po žlutém značení také na Zbojnickou chatu a zpět do Starého Smokovce. Takže zde to mám už asi splněno. :-)

Sobota

Druhý den byla v plánu klidná procházka kolem Štrbského Plesa a jelikož předpověd hlásila totální dekl (déšť i bouřku), bylo v plánu navštívit nějaké termály a zrelaxovat tak svaly na nohou. Nakonec jsme přeci jen vybrali Tatralandii, kde vstup na den je 25 Euro. Tatralandia má nahoře obrovské parkoviště, kde je sice napsáno no camping, ale je to tam večer opuštěné, takže nocleh byl nakonec tam. Za 25 Euro máte k dispozici bazén se slanou vodou, termální bazény i s 40°C horkou vodou, nespočet skluzavek a tobogánů apod. Jelikož už jsem něco procestoval, tak Tatralandie za tu cenu je sice hezká, ale zdála se mi malá, oproti aquacentru na Azurovém pobřeží ve Francii.

Neděle

No a v neděli už jen následoval návrat domů a koupě slovenských sýrů a moravského frgálu. :-)

Tady už mám splněno :-)
© 2020 Vilíkův cestovatelský deník. Všechna práva vyhrazena.